Danuta Hawrylewicz
Jestem pedagogiem, logopedą, terapeutą, providerem słuchu metodą K. Johansena i Neuroflow APT, mediatorem, szkoleniowcem nauczycieli.
Od ponad 20 lat zajmuję się udzielaniem pomocy dzieciom, młodzieży i rodzicom, nauczycielom. Dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobyłam jako koordynator pracowni diagnostyczno – terapeutycznej, zastępca do spraw merytorycznych niepublicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej, diagnosta poradni psychologiczno – pedagogicznej, rewalidant, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju oraz dzieci przedszkolnych i szkolnych, szkoleniowiec rad pedagogicznych. Pracuję z niemowlętami, z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi, z dziećmi ze spektrum autyzmu, z afazją, z opóźnionym rozwojem mowy i komunikacji językowej, z trudnościami w koncentracji, z ADHD, trudnościami w pisaniu, czytaniu, liczeniu, trudnościami w sferze emocjonalno – społecznej. Specjalizuję się w diagnozie różnicowej (czy ADHD/spektrum autyzmu/afazja/dysleksja/dyskalkulia/inne?), przyczyn trudności w koncentracji i zaburzeń przetwarzania słuchowego. Udzielam rodzicom porad, instruktaży dotyczących sposobu nauki z dzieckiem i stymulacji rozwoju dziecka w domu. Wspieram nauczycieli w codziennej pracy z dziećmi z deficytami rozwojowymi.
Prowadzę zajęcia o charakterze terapeutycznym ukierunkowane na:
- trening umiejętności emocjonalno – społecznych (TUS)
- naukę/terapię czytania
- terapię dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii
- terapię ręki
- trening pisania
- rozwijające mowę i umiejętności komunikacyjne
- terapię behawioralną dzieci ze spectrum autyzmu
- wspieranie ogólnego rozwoju
- wspieranie rozwoju emocjonalno – społecznego
- trening słuchowy Metodą Johansena/Neuroflow
- pomoc w nauce,w tym języka polskiego
Ukończyłam studia z zakresu m.in. resocjalizacji, pedagogiki, terapii pedagogicznej, wczesnego wspomagania rozwoju i rewalidacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, tyflopedagogiki, logopedii.
Uczestniczyłam w licznych formach doskonalenia zawodowego, wśród których warto wymienić szkolenia z zakresu:
- terapii behawioralnej dzieci ze spectrum autyzmu
- terapii ręki
- diagnozy i terapii dysleksji, dysortografii, dysgrafii, umiejętności matematycznych
- wykorzystania ADOS-2 w diagnostyce klinicznej
- wykorzystania MOXO w diagnozie ADHD
- baterii metod przyczyn niepowodzeń szkolnych (Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych)
- diagnozy osób ze spektrum autyzmu (Profil Psychoedukacyjny PEP-R Schoplera)
- diagnozy małego dziecka (od urodzenia)
- terapii kinezjologii mózgu Paula Dennisona
- treningu umiejętności społecznych z dziećmi w wieku przedszkolnym, szkolnym, nastolatkami
- psychoterapii dzieci i młodzieży z lękiem i zaburzeniami psychosomatycznymi
- mediacji cywilnych, karnych
- diagnozy zaburzeń przetwarzania słuchowego
- terapii zaburzeń przetwarzania słuchowego