Terapia spektrum autyzmu
Terapia indywidualna
ma charakter cyklu spotkań terapeutycznych, z elementami edukacyjnymi i wspierającymi, ma na celu poprawienie jakości życia emocjonalnego i społecznego poprzez zdobycie nowych umiejętności (w tym przez wszystkim komunikacyjnych z innymi, samokontroli emocji własnych, rozumienia emocji innych, radzenia sobie w różnych sytuacjach trudnych).
Praca ta opiera się na stosowanej analizie zachowania – nauce o zachowaniu, a także o zmiennych środowiskowych czyli zdarzeniach poprzedzających zachowanie i konsekwencjach zachowania, które na nie wpływają. Celem jest rozwijanie zachowań deficytowych, adaptacyjnych, tym samym zwiększenie niezależności i samodzielności życiowej, minimalizowanie niewłaściwych zachowań, tzw. trudnych poprzez: systemy motywacyjne, uczenie w odrębnych próbach i uczenie incydentalne, plany aktywności, łańcuchy zachowań.
TUS (trening umiejętności społecznych)
to cykl zajęć w małych grupach (6-8 osób), które mają na celu kształtować umiejętności emocjonalne i społeczne. Przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym, nastolatków, którzy: odczuwają zagubienie, przygnębienie w związku z trudnościami w relacjach społecznych, nie wiedzą jak sobie poradzić z trudnymi emocjami i sytuacjami społecznymi, nie wiedzą jak kontrolować i właściwie wyrażać własne emocje, są uczestnikami konfliktów z rówieśnikami, nie wierzą w siebie, nie znają swoich mocnych pozytywnych stron, są wycofane, nieśmiałe, lękowe
Trening słuchowy m. Johansena
zmniejsza napięcie, niepokój, wycisza lęki., wspomaga terapię obniżonego nastroju, depresji, migren. Poprawia uwagę i koncentrację, zwiększa ważność, poprawia przetwarzanie słuchowe, zmniejsza nadwrażliwości słuchowe oraz potrzeby sensoryczne. Korzystnie wpływa na funkcjonowanie emocjonalne i w grupie.